Please use this identifier to cite or link to this item: http://191.252.194.60:8080/handle/fdv/897
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorAbreu, Arthur Emanuel Leal-
dc.creatorBussinguer, Elda Coelho de Azevedo-
dc.date.accessioned2021-02-08T18:38:45Z-
dc.date.available2021-02-08-
dc.date.available2021-02-08T18:38:45Z-
dc.date.issued2020-12-15-
dc.identifier.citationABREU, Arthur Emanuel Leal; BUSSINGUER, Elda Coelho de Azevedo. Interlúdios de shows musicais como objetos de aprendizagem em estudos de gênero, 2020, Vitória. Revista de Divulgação Científica em Língua Portuguesa, Linguística e Literatura [online], n. 25, p. 229-250, jan./jun. 2020. Disponível em: http://www.letramagna.com/artigos_25/linguistica/letramagna25_ling_13_229-250.pdfpt_BR
dc.citation.issue25pt_BR
dc.citation.spage229pt_BR
dc.citation.epage250pt_BR
dc.identifier.issn1807-5193pt_BR
dc.identifier.urihttp://191.252.194.60:8080/handle/fdv/897-
dc.description.abstractIt is an investigation that faces the challenges imposed on educators inserted in a cyberculture based on digital technologies, with its consequent condition of hyperconnectivity and hypertextuality, which presupposes the development of new educational technologies, capable of maintaining an educational process that becomes meaningful to the new way in which human relations operate and the way information and knowledge are processed. It analyzes the possibilities of using the pedagogy of multiliteracies, especially applied to musical concerts, with its discursive diversity and high impact on society and more expressively among young people. As an analytical starting point, it uses the “Live at Made in America” concert, by Beyoncé. The research identifies 6 (six) interludes marked by multimodality, interfacing audio, videos, word projections, among other audiovisual resources, in which the thematic proposal addressed the categories gender and feminism. The analysis of the 6 (six) identified interludes revealed the adequacy of this pedagogical modality for studies of gender and feminism, showing the strong impact of these resources in facing problems that require reflection and debate on issues related to human rights to be conqueredpt_BR
dc.description.resumoTrata-se de investigação que enfrenta os desafios impostos aos educadores inseridos em uma cibercultura baseada em tecnologias digitais, com sua consequente condição de hiperconectividade e hipertextualidade, que pressupõe o desenvolvimento de novas tecnologias educacionais, capazes de manter um processo educativo que se faça significativo ao novo modo com que se operam as relações humanas e o modo como a informação e o conhecimento são processados. Analisa as possibilidades de utilização da pedagogia dos multiletramentos, em especial aplicada a shows musicais, com sua diversidade discursiva e de alto impacto na sociedade e de modo mais expressivo em jovens. Propõe como ponto de partida analítico o show “Live at Made in America”, da Beyoncé, no qual foram identificados 6 (seis) interlúdios marcados por multimodalidade, em interfaceamento de áudios, vídeos, projeções de palavras, dentre outros recursos audiovisuais, nos quais a proposta temática direcionava-se às categorias gênero e feminismo. A análise dos 6 (seis) interlúdios identificados deixou evidenciada a adequação dessa modalidade pedagógica para os estudos de gênero e feminismo, mostrando o forte impacto desses recursos no enfrentamento de problemas que requerem a reflexão e debate sobre temas ligados aos direitos humanos a serem conquistadospt_BR
dc.description.provenanceSubmitted by Luiz Nicoli Junior (luiz.nicoli@fdv.br) on 2021-02-08T18:30:08Z No. of bitstreams: 1 letramagna25_ling_13_229-250.pdf: 455034 bytes, checksum: 759b0551a7aeb7ac4d1d840e46206c54 (MD5)en
dc.description.provenanceApproved for entry into archive by Ana Paula Galdino (repositorio@fdv.br) on 2021-02-08T18:38:45Z (GMT) No. of bitstreams: 1 letramagna25_ling_13_229-250.pdf: 455034 bytes, checksum: 759b0551a7aeb7ac4d1d840e46206c54 (MD5)en
dc.description.provenanceMade available in DSpace on 2021-02-08T18:38:45Z (GMT). No. of bitstreams: 1 letramagna25_ling_13_229-250.pdf: 455034 bytes, checksum: 759b0551a7aeb7ac4d1d840e46206c54 (MD5) Previous issue date: 2020-12-15en
dc.languageporpt_BR
dc.publisherFaculdade de Direito de Vitoriapt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.initialsFDVpt_BR
dc.relation.ispartofRevista de Divulgação Científica em Língua Portuguesa, Linguística e Literaturapt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectCiberculturapt_BR
dc.subjectMultiletramentospt_BR
dc.subjectDireitos humanospt_BR
dc.subject.cnpqCNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::DIREITOpt_BR
dc.titleInterlúdios de shows musicais como objetos de aprendizagem em estudos de gêneropt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dcterms.typeArtigo de periódicoPOR
Appears in Collections:PPGD - Artigos

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
letramagna25_ling_13_229-250.pdf444.37 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.