Please use this identifier to cite or link to this item: http://191.252.194.60:8080/handle/fdv/445
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Schwan, Felipe Teixeira-
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/8904275955635253pt_BR
dc.contributor.referee1Deus, Jardel Sabino de-
dc.contributor.referee1Latteshttp://lattes.cnpq.br/7299584785939010pt_BR
dc.creatorCalazans, Fábio Abib-
dc.creator.Latteshttp://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/busca.dopt_BR
dc.date.accessioned2018-10-17T13:25:52Z-
dc.date.available2018-10-03-
dc.date.available2018-10-17T13:25:52Z-
dc.date.issued2017-12-12-
dc.identifier.urihttp://191.252.194.60:8080/handle/fdv/445-
dc.description.abstractWith the advent of the 1988 Constitution, the Child and Adolescent Statute and the legislation of Sinase, children and adolescents became the subjects of rights and fundamental guarantees, deserving greater attention both by the State and by society itself . Although considered unimpeachable, these individuals, different from what preaches about 64% of the Brazilian population, are not irresponsible, but rather subjects of rights and obligations, being responsible for the infraction acts practiced. In this way, the socioeducative measure, especially that of hospitalization, even if presenting a retributive character, should have as its greatest attribute the pedagogical content, allowing the adolescent an opportunity to reconstruct his life project. Based on the analysis of the IASES Institutional Pedagogical Political Project, which directs the action to socio-educational public policy in the State of Espírito Santo, this research seeks to demonstrate the importance of pedagogical mechanisms in the execution of the socio-educational measure of hospitalization.pt_BR
dc.description.resumoCom o advento da Constituição de 1988, do Estatuto da Criança e do Adolescente e da legislação do Sinase, as crianças e os adolescentes passaram a figurar como sujeitos de direitos e de garantias fundamentais, merecendo maior atenção tanto por parte do Estado quanto da própria sociedade. Embora considerados inimputáveis, esses indivíduos, diferente do que prega cerca de 64% da população brasileira, não são irresponsáveis, mas sim sujeitos de direitos e de obrigações, sendo responsáveis pelos atos infracionais praticados. Dessa forma, a medida socioeducativa, sobretudo, a de internação, mesmo apresentando um caráter retributivo, deverá ter como seu maior atributo o conteúdo pedagógico, possibilitando ao adolescente uma oportunidade de reconstrução de seu projeto de vida. A partir da análise do Projeto Político Pedagógico Institucional do IASES, o qual direciona a atuação a política pública socioeducativa no Estado do Espírito Santo, a presente pesquisa procura demonstrar a importância dos mecanismos pedagógicos no tocante à execução da medida socioeducativa de internação.pt_BR
dc.description.provenanceSubmitted by Suelen Santos (suelen@fdv.br) on 2018-10-03T15:33:36Z No. of bitstreams: 1 FÁBIO ABIB CALAZANS.pdf: 435056 bytes, checksum: 98f0414dab1f177503a623bb766d3a52 (MD5)en
dc.description.provenanceApproved for entry into archive by Ana Paula Galdino (repositorio@fdv.br) on 2018-10-17T13:25:52Z (GMT) No. of bitstreams: 1 FÁBIO ABIB CALAZANS.pdf: 435056 bytes, checksum: 98f0414dab1f177503a623bb766d3a52 (MD5)en
dc.description.provenanceMade available in DSpace on 2018-10-17T13:25:52Z (GMT). No. of bitstreams: 1 FÁBIO ABIB CALAZANS.pdf: 435056 bytes, checksum: 98f0414dab1f177503a623bb766d3a52 (MD5) Previous issue date: 2017-12-12en
dc.description.sponsorshipAgência 1pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherFaculdade de Direito de Vitoriapt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentDepartamento 1pt_BR
dc.publisher.initialsFDVpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectAto infracionalpt_BR
dc.subjectMedida socioeducativa de internaçãopt_BR
dc.subjectProjeto Político Pedagógico Institucional do IASESpt_BR
dc.subjectCaráter pedagógico da medidapt_BR
dc.subject.cnpqCNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::DIREITOpt_BR
dc.titleA importância do caráter pedagógico na execução da medida socioeducativa de internação sob a ótica do projeto político pedagógico institucional do IASESpt_BR
dc.typeTrabalho de Conclusão de Cursopt_BR
Appears in Collections:Trabalhos de Conclusão de Curso (TCC)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
FÁBIO ABIB CALAZANS.pdfPDF424.86 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.