Please use this identifier to cite or link to this item: http://191.252.194.60:8080/handle/fdv/1579
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Lellis, Ivana Bonesi Rodrigues-
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/0764505163930559pt_BR
dc.contributor.referee1Guzansky, Bruno José Calmon Du Pin Tristão-
dc.contributor.referee1Latteshttp://lattes.cnpq.br/9500809895031025pt_BR
dc.contributor.referee2Mencer, Abraham Hand Vargas-
dc.contributor.referee2Latteshttp://lattes.cnpq.br/0023363723017474pt_BR
dc.creatorFerreira , Thayná Cristina-
dc.creator.Latteshttps://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/busca.do#pt_BR
dc.date.accessioned2023-11-20T14:56:09Z-
dc.date.available2023-08-17-
dc.date.available2023-11-20T14:56:09Z-
dc.date.issued2023-06-26-
dc.identifier.citationFERREIRA, Thayná Cristina. Publicidade e responsabilidade civil dos influenciadores digitais. 2023. Trabalho de Conclusão de Curso (Bacharelado em Direito) - Faculdade de Direito de Vitória, Vitória, 2023.pt_BR
dc.identifier.urihttp://191.252.194.60:8080/handle/fdv/1579-
dc.description.abstractThe objective of this work is to explore a profession that has been growing more and more in the Brazilian scenario. Digital influencers have a powerful persuasive capacity in their action, due to their proximity to the follower, or consumer. For this reason, this work details its position in the consumption relationship, considering the advertising it carries out, which plays a relevant role in the consumption relationship. It was demonstrated that the digital influencer responds in a solidary way as a supplier, due to its consumerist civil liability when exercising advertising. To reach this conclusion, this phenomenon was studied since its inception, elaborating the concept of advertising and demonstrating that it is an important piece to measure profitpt_BR
dc.description.resumoO objetivo deste trabalho é explorar uma profissão que tem crescido cada vez mais no cenário brasileiro. Os influenciadores digitais têm uma poderosa capacidade de persuasão em sua ação, devido à proximidade com o seguidor, ora consumidor. Por essa razão, esse trabalho esmiúça sua posição na relação de consumo, considerando a publicidade por ele realizada, que representa papel relevante na relação de consumo. Ficou demonstrado que o influenciador digital responde de forma solidária como fornecedor, devido à sua responsabilidade civil consumerista ao exercer a publicidade. Para chegar a essa conclusão, esse fenômeno foi estudado desde o seu surgimento, elaborando a conceituação da publicidade e demonstrando que ele é uma peça importante para aferir o lucropt_BR
dc.description.provenanceSubmitted by Jeovanna Souza (jeovanna@fdv.br) on 2023-08-17T14:56:46Z No. of bitstreams: 1 TCC - Thayná Cristina Ferreira - ok.pdf: 1208349 bytes, checksum: c318d4bca6afa3bcccd88c856d88e73b (MD5)en
dc.description.provenanceApproved for entry into archive by Ana Paula Galdino (repositorio@fdv.br) on 2023-11-20T14:56:09Z (GMT) No. of bitstreams: 1 TCC - Thayná Cristina Ferreira - ok.pdf: 1208349 bytes, checksum: c318d4bca6afa3bcccd88c856d88e73b (MD5)en
dc.description.provenanceMade available in DSpace on 2023-11-20T14:56:09Z (GMT). No. of bitstreams: 1 TCC - Thayná Cristina Ferreira - ok.pdf: 1208349 bytes, checksum: c318d4bca6afa3bcccd88c856d88e73b (MD5) Previous issue date: 2023-06-26en
dc.description.sponsorshipAgência 2pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherFaculdade de Direito de Vitoriapt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentDepartamento 2pt_BR
dc.publisher.initialsFDVpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectInfluenciadores digitaispt_BR
dc.subjectResponsabilidade Civilpt_BR
dc.subjectPublicidadept_BR
dc.subject.cnpqCNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::DIREITOpt_BR
dc.titlePublicidade e responsabilidade civil dos influenciadores digitaispt_BR
dc.typeTrabalho de Conclusão de Cursopt_BR
Appears in Collections:Trabalhos de Conclusão de Curso (TCC)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TCC - Thayná Cristina Ferreira - ok.pdf1.18 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.