Please use this identifier to cite or link to this item: http://191.252.194.60:8080/handle/fdv/1371
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Moreira, Nelson Camatta-
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/2535094687665916pt_BR
dc.contributor.referee1Bonesi, Ivana-
dc.contributor.referee1Latteshttp://lattes.cnpq.br/0764505163930559pt_BR
dc.creatorMendes, Maria Eduarda Barcellos-
dc.creator.Latteshttp://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/busca.do;jsessionid=A6225E1D0FB010C1631D5871A13F8333.buscatextual_6pt_BR
dc.date.accessioned2022-08-16T14:52:04Z-
dc.date.available2022-08-16-
dc.date.available2022-08-16T14:52:04Z-
dc.date.issued2022-06-28-
dc.identifier.citationMENDES, Maria Eduarda Barcellos. Publicidade e responsabilidade dos influenciadores digitais na sociedade de consumo. 2022. Trabalho de Conclusão de Curso (Bacharelado em Direito) - Faculdade de Direito de Vitória, Vitória, 2022.pt_BR
dc.identifier.urihttp://191.252.194.60:8080/handle/fdv/1371-
dc.description.abstractIn this text, the emergence of new methods of propagating products or services, through the internet, thus giving rise to a movement digital later known by the name of digital influencers and the way his work has had an impact on consumer relations. In the legal field, necessary to understand the new form of digital advertising to allude to its direct relationship with the Consumer Defense Code (CDC) regarding the limits of the advertisements. Thus, what is intended to work in this research is precisely the way how such advertising works, its impacts on consumer society and mainly, if the premises of Consumer Law are respected in these types of advertising. Thus, at first, to encompass the theme, it brings a contextual approach about the consumer society, from Zygmunt Bauman and also the current relationship of digital influencers and the Code of Consumer defense. Finally, the forms of advertising on the internet are included. legally permitted in the country's legal system, bringing as a counterpoint the analysis of abusive and/or misleading advertising, which is quite present among platforms of these influencers and what are the damages caused by these practices to the consumers, bringing the reflection of the need, or the non-necessity of accountability by these new agents of advertising on their publications, in order to use the jurisprudential technique with the help of renowned bibliographies to understand about the theme, explain it and propose appropriate solutionspt_BR
dc.description.resumoNo presente texto será abordado o surgimento de novos métodos de propagar produtos ou serviços, por intermédio da internet, fazendo assim nascer um movimento digital posteriormente conhecido pelo nome de influenciadores digitais e a forma como seu trabalho tem impactado nas relações de consumo. No âmbito jurídico, se fez necessário compreender a nova forma de publicidade digital para aludir acerca de sua relação direta com o Código de Defesa do Consumidor (CDC) no que tange os limites das propagandas. Assim, o que se visa trabalhar nessa pesquisa é justamente o modo como tal propaganda funciona, seus impactos na sociedade de consumo e principalmente, se as premissas do Direito do Consumidor são respeitadas nesses tipos de publicidade. Assim, num primeiro momento, para englobar a temática, traz se uma abordagem contextual a respeito da sociedade de consumo, a partir de Zygmunt Bauman e, ainda, a relação atual dos influenciadores digitais e o Código de Defesa do Consumidor. Finalmente, insere-se as formas de publicidade na internet permitidas legalmente no sistema jurídico pátrio, trazendo em contraponto a análise da publicidade abusiva e/ou enganosa, que é bastante presente entre as plataformas desses influenciadores e quais os danos causados por essas práticas aos consumidores, trazendo a reflexão da necessidade, ou da não necessidade de responsabilização por esses novos agentes da publicidade sobre suas publicações, de modo a utilizar a técnica jurisprudencial com o auxílio de bibliografias conceituadas para compreender acerca da temática, explicitá-la e propor suas devidas soluçõespt_BR
dc.description.provenanceSubmitted by Sérgio Pereira (sergio.luiz@fdv.br) on 2022-08-16T11:12:36Z No. of bitstreams: 1 TCC - Maria Eduarda Barcellos Mendes.pdf: 349615 bytes, checksum: 6c46f17e6e1099d9f1665ef89cc8729f (MD5)en
dc.description.provenanceApproved for entry into archive by Ana Paula Galdino (repositorio@fdv.br) on 2022-08-16T14:52:04Z (GMT) No. of bitstreams: 1 TCC - Maria Eduarda Barcellos Mendes.pdf: 349615 bytes, checksum: 6c46f17e6e1099d9f1665ef89cc8729f (MD5)en
dc.description.provenanceMade available in DSpace on 2022-08-16T14:52:04Z (GMT). No. of bitstreams: 1 TCC - Maria Eduarda Barcellos Mendes.pdf: 349615 bytes, checksum: 6c46f17e6e1099d9f1665ef89cc8729f (MD5) Previous issue date: 2022-06-28en
dc.languageporpt_BR
dc.publisherFaculdade de Direito de Vitoriapt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentDepartamento 2pt_BR
dc.publisher.initialsFDVpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectInternetpt_BR
dc.subjectInfluenciadores digitaispt_BR
dc.subjectDireito do consumidorpt_BR
dc.subjectPublicidadept_BR
dc.subjectSociedade de consumopt_BR
dc.subject.cnpqCNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::DIREITOpt_BR
dc.titlePublicidade e responsabilidade dos influenciadores digitais na sociedade de consumopt_BR
dc.typeTrabalho de Conclusão de Cursopt_BR
Appears in Collections:Trabalhos de Conclusão de Curso (TCC)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TCC - Maria Eduarda Barcellos Mendes.pdf341.42 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.